Delilah S. Dawson & Kevin Hearne - No Country for Old Gnomes

  • Produktvorstellung bei amazon.de/(mir diesmal keine Übersetzung wert):


    Go big or go gnome. The New York Times bestselling authors of Kill the Farm Boy welcome you to the world of Pell, the irreverent fantasy universe that recalls Monty Python and Terry Pratchett.


    War is coming, and it’s gonna be Pell.


    On one side stand the gnomes: smol, cheerful, possessing tidy cardigans and no taste for cruelty.


    On the other side sit the halflings, proudly astride their war alpacas, carrying bags of grenades and hungry for a fight. And pretty much anything else.


    It takes only one halfling bomb and Offi Numminen’s world is turned upside down—or downside up, really, since he lives in a hole in the ground. His goth cardigans and aggressive melancholy set him apart from the other gnomes, as does his decision to fight back against their halfling oppressors. Suddenly Offi is the leader of a band of lovable misfits and outcasts—from a gryphon who would literally kill for omelets to a young dwarf herbalist who is better with bees than with his cudgel to an assertive and cheerful teen witch with a beard as long as her book of curses—all on a journey to the Toot Towers to confront the dastardly villain intent on tearing Pell asunder. These adventurers never fit in anywhere else, but as they become friends, fight mermaids, and get really angry at this one raccoon, they learn that there’s nothing more heroic than being yourself.


    In No Country for Old Gnomes, Delilah S. Dawson and Kevin Hearne lovingly tweak the tropes of fantasy and fairy tales. Here you’ll find goofy jokes and whimsical puns, but you’ll also find a diverse, feminist, and lighthearted approach to fantasy that will bring a smile to your face and many fine cheeses to your plate.

    Eigene Beurteilung:


    Der erste Pell-Band, den Kevin Hearne noch alleine geschrieben hatte, gefiel mir eigentlich ganz gut. "Kill the Farm Boy" war dann eine ganz unterhaltsame Parodie, die gerade so den Balance-Akt zwischen absolutem Blödsinn und genialer Parodie schaffte. Aber diese Fortsetzung zu "Farm Boy" ist in meinen Augen einfach unerträglich. Die neuen Charaktere sind größtenteils albern und folgen zum Teil einer gewollten - und nicht sonderlich originellen - Parallelität, die aber Teil des Konzepts zu sein scheint. An wirklich jeder möglichen Stelle werden Fremdtext- oder interne Bezüge gemacht, die dem Buch bis etwa zur Mitte einen Nerd-Faktor von 150% geben. (In meinen Augen ist ein Nerd-Faktor über 60% eher nervig und macht einen Text zunehmend zu einer schlechten Erzählung auf Kosten der Selbstreferenz).


    Wieso schrieb ich gerade "bis zur Mitte?" (Ja, so nervig kann Selbstreferenz sein.) Weil ich das Lesen dieses Buchs bei etwa 43 % abgebrochen habe. Absolut keine Empfehlung. [-(:thumbdown::thumbdown:

  • Und ich kündige schon jetzt an, dass ich auch dieses BUch nicht lesen werde: